Snöblandat

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

If skiing is a drug im your dealer

Av snoblandat - 23 januari 2012 18:00

Klockan ringde 06.30 imorsen steg upp och kokade gröt, det är frukost för en skidlärare det!

För idag skulle vi göra premiär som skidlärare, lite nervösa ankom vi till grönklitt där vi började med ett möte med de andra skidlärarna och fick sedan gå ut och sätta barnområdet, ni vet all de där roliga figurerna som finns i barnbacken.


jag fick ett syskonpar på 4 och  år Arvid och Alva såå söta!

Började med att gå upp  backen en bit och lät de glida ner, sedan drog ja dem upp med en "låtsaslift" för att sedan pröva på den riktiga liften och det gick galant!

Inga konstigheter där inte, det var bara roligt alltihop :)

Killen har bara lite svårighetet med att bromsa, full fart nerför backen men det ska vi lösa.


På eftermiddagen har vi åkning med vår lärare, rakt ut i offpisten, det blir mycket sånt  men det är nyttigt och roligt.


Nu kommer snart Isabelle hit så ska vi laga (läs värma) gulashsoppa och kolla film (vägen till lycka)

Bjuder på lite bilder från dagen

    Ulle goes crazy med borren

 
 
Lovisa

Lovisa

24 januari 2012 08:56

Vad kul att sätta dit figurerna :)

http://lolovovisosa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snoblandat - 26 oktober 2012 12:52


Ingen har väl gått miste om att det har snöat! varannan facebookstatus handlar om snö. Underbart. Det var under lektionstid igår som det kom, alla blev helt lyriska och idag när jag vakna så låg det massa snö på backen. Jag vet inte vad det är men ...

Av snoblandat - 8 oktober 2012 10:32

Det är så min helg sett ut. Har iallafall åkt en himla massa tåg, vilket jag tycker är skönt, man kan sitta o slappna av, lyssna på musik och bara sväva iväg i tankarna. I onsdags bar det av hemåt, anlände till Stockholm för att sedan lifta med mam...

Av snoblandat - 23 september 2012 12:28

Dags att ta upp bloggandet här igen då kanske? Säsongsförberedelsrna har ju faktiskt börjat. Har sökt praktikplatser, kollar på nya skidor, ska köpa, pjäxor, folk börjar lägga ut saker för försäljning. Ja hörni vintern är faktiskt inte så långt bor...

Av snoblandat - 2 juni 2012 10:37

Tiden i Orsa börjar lida mott sitt slut, iaf för den här terminen. Jag kan bara säga att valet att börja på Scott är bland det bästa jag har gjort. Jag har träffat så mycket underbart folk, jag har fått gjort/sett saker som jag aldrig tidigare gjort....

Av snoblandat - 29 maj 2012 19:21

Ett klokt talesätt som våra lärare på reseledarkursen präntat in i oss. Reseledarkursen avslutades igår efter fyra fullspäckade dagar fyllda med praktiska övningar, matlagning, intressanta disskusioner, gruppredovisningar, prov. Det har varit mycke...

Ovido - Quiz & Flashcards