Snöblandat

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Igår idag imorgon

Av snoblandat - 25 januari 2012 18:18

Oj oj nu blev det mycket här.

Kan ju börja med att berätta vad vi gjorde igår. Hade som vanligt skidlektionen med mina barn, vi tog steget från barnbacken ut till den lite större backen och fick åka blåbärsbanan, ett stort blått blåbär med ett hål i mitten som man kan åka igenom, jättekul!

På eftermiddagen drog vi allihop ut på äventyr med våran lärare Dic vi skulle ta oss upp till en topp som ligger bortanför pisten så det blev till att klättra med skidorna på, grymt svettig när man kom upp men åh så fint det var och vilken utsikt, där var oxå ett vindskydd som vi vilade vid. Vi skulle sedan ta lite snygga skidbilder då vi skulle hoppa ut för kanten på berget (kallas för att man droppar) landade i massor av mjuk snö.

Vi fick oss sedan ett roligt men kort åk ner tillbaka.


Idag var det oxå dags för skidskolan även idag åkte vi i bläbärsbanan men tog en sväng i bananen en backe från topppen, imorgon vågar vi oss nog ut i blåbärslingan som är en äventyrsbana för barnen, det är oxå skidskoleavslutning med korvgrillning det blir kul :)

På eftermiddagen åkte vi med dic och övade lite olika svängar och hade pjäxprat, det är mycket mer än bara att ta på sig och spänna på pjäxan man ska tänka på, viktigt för oss som kommer att "bo i" pjäxorna, men jag gillar det.


Nu ska jag kila iväg till Isabelle för att få lite mat i magen (pytt i panna och stekt ägg, nam nam nam) bakar nog en kladdkaka på de oxå :)

slänger upp lite pics

         






 
 
Ingen bild

Lovisa

25 januari 2012 19:28

Ni har så cool kontrast till den vita snön med era starka färgkläder!

Asså jag är grön här. Överallt! Jag är så f*king avundsjuk!!! Att ha DET DÄR som praktik liksom.... Själv ska man ha NP i matte snart, hihi (skjut mig)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snoblandat - 26 oktober 2012 12:52


Ingen har väl gått miste om att det har snöat! varannan facebookstatus handlar om snö. Underbart. Det var under lektionstid igår som det kom, alla blev helt lyriska och idag när jag vakna så låg det massa snö på backen. Jag vet inte vad det är men ...

Av snoblandat - 8 oktober 2012 10:32

Det är så min helg sett ut. Har iallafall åkt en himla massa tåg, vilket jag tycker är skönt, man kan sitta o slappna av, lyssna på musik och bara sväva iväg i tankarna. I onsdags bar det av hemåt, anlände till Stockholm för att sedan lifta med mam...

Av snoblandat - 23 september 2012 12:28

Dags att ta upp bloggandet här igen då kanske? Säsongsförberedelsrna har ju faktiskt börjat. Har sökt praktikplatser, kollar på nya skidor, ska köpa, pjäxor, folk börjar lägga ut saker för försäljning. Ja hörni vintern är faktiskt inte så långt bor...

Av snoblandat - 2 juni 2012 10:37

Tiden i Orsa börjar lida mott sitt slut, iaf för den här terminen. Jag kan bara säga att valet att börja på Scott är bland det bästa jag har gjort. Jag har träffat så mycket underbart folk, jag har fått gjort/sett saker som jag aldrig tidigare gjort....

Av snoblandat - 29 maj 2012 19:21

Ett klokt talesätt som våra lärare på reseledarkursen präntat in i oss. Reseledarkursen avslutades igår efter fyra fullspäckade dagar fyllda med praktiska övningar, matlagning, intressanta disskusioner, gruppredovisningar, prov. Det har varit mycke...

Ovido - Quiz & Flashcards