Snöblandat

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Du hade tid

Av snoblandat - 12 april 2012 20:37

Redan torsdag, veckan har gått supersnabbt och snart är jag hemma o möter våren. Jag vill ha grönt gräs blommor och fågelkvitter, sol har jag fått idag. När jag gick ut genom dörren imorse möttes jag av strålande sol i mitt ansikte underbart!

På första lektionen hade vi med oss Tänndalens egna fotograf som vill fota glada barn, vi åkte runt och busa i Krokskogen lekte o hade oss, saftkalas hade vi oxå. Andra lektionen åkte vi en massa sittlift bara för att de är kul och för att det är skönt, life's good!

De roliga va när vi va inne i barnens värmestuga där det finns en "svarta tavlan" som barnen får rita på.

En kille skulle rita en katt, och då säger jag att jag kan en historia om en katt samtidigt som man ritar den, patrik lovisa? minns ni?  De handlar om en gumma och en gubbe som bor i ett hus tillsammans ett runt hus, vilket då blir kattens huvud, gumman o gubben blir osams o delarp å huset , då gör man ett streck i mellan och sen vill de ha fönster och dörrar, ögon  o mun, gumman ska sen gå o hämta vatten och de blir då benen och kroppen haha. Hela den berättelsen kunde denna lilla kille, haha nostalgi!

Sedan blev de lunch på Forbonden, 55 kr mycket bra, det blev shnitzel ris o tomatsås.

Innan vi åkte hem fixade vi påsar inför avslutningen imorgon, påsar som barnen får när de slutar skidskolan, det får bla russin, zoogodis, klubba, klistermärke mm.


Imorn är de personalfest

 
 
Manda

Manda

13 april 2012 18:39

Haha jag kommer ihåg den sagan :D

http://manda1991.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lovisa

15 april 2012 17:21

Jag kommer inte ihåg den. har aldrig hört den

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snoblandat - 26 oktober 2012 12:52


Ingen har väl gått miste om att det har snöat! varannan facebookstatus handlar om snö. Underbart. Det var under lektionstid igår som det kom, alla blev helt lyriska och idag när jag vakna så låg det massa snö på backen. Jag vet inte vad det är men ...

Av snoblandat - 8 oktober 2012 10:32

Det är så min helg sett ut. Har iallafall åkt en himla massa tåg, vilket jag tycker är skönt, man kan sitta o slappna av, lyssna på musik och bara sväva iväg i tankarna. I onsdags bar det av hemåt, anlände till Stockholm för att sedan lifta med mam...

Av snoblandat - 23 september 2012 12:28

Dags att ta upp bloggandet här igen då kanske? Säsongsförberedelsrna har ju faktiskt börjat. Har sökt praktikplatser, kollar på nya skidor, ska köpa, pjäxor, folk börjar lägga ut saker för försäljning. Ja hörni vintern är faktiskt inte så långt bor...

Av snoblandat - 2 juni 2012 10:37

Tiden i Orsa börjar lida mott sitt slut, iaf för den här terminen. Jag kan bara säga att valet att börja på Scott är bland det bästa jag har gjort. Jag har träffat så mycket underbart folk, jag har fått gjort/sett saker som jag aldrig tidigare gjort....

Av snoblandat - 29 maj 2012 19:21

Ett klokt talesätt som våra lärare på reseledarkursen präntat in i oss. Reseledarkursen avslutades igår efter fyra fullspäckade dagar fyllda med praktiska övningar, matlagning, intressanta disskusioner, gruppredovisningar, prov. Det har varit mycke...

Ovido - Quiz & Flashcards