Snöblandat

Alla inlägg under september 2012

Av snoblandat - 23 september 2012 12:28

Dags att ta upp bloggandet här igen då kanske?

Säsongsförberedelsrna har ju faktiskt börjat. Har sökt praktikplatser, kollar på nya skidor, ska köpa, pjäxor, folk börjar lägga ut saker för försäljning. Ja hörni vintern är faktiskt inte så långt borta!

Var jag ska vara i vinter är väl inte helt bestämt ännu, har tackat ja till Idre, men har även sökt Åre, Vemdalen och Hemsedal. Svar väntas i veckan, spännande. Helgen som har varit har varit i segaste laget, inspirationen till att göra något ligger på noll och alla är sjukt sega. Senare idag väntas ett träningspass med Ina, vi ska planera för vår kommande fyslektion vi ska ha på tisdag. Fokus kommer att ligga på bål och balans, förslag på övningar mottages gärna.

Vår fystränare har delat in oss i träningsgrupper efter hur vi vill träna och hur vårat träningsupplägg såg ut i somras. Jag tillhör gruppen Grävlingarna ett gäng på 11 personer. Vi har lagt upp ett schema på några veckor framöver.

Vi kommer att träna tillsammans 3 ggr i veckan därefter får man träna själv om man vill de. Vi har oxå börjat läsa en högskolekurs modern tourism på engelska, kämpigt men intressant. Arbetet ska resultera i en rapport och en muntlig presentation puh!


Jag har varit i Orsa i ca 3 veckor och om a 1 veka får vi lite ledigt då åker jag hemåt. Har även bokat biljetter till Göteborg i november för att gå på jul på liseberg med familj och mormor och morfar. Jag gillar det där med biljettbokande, man vet att man ska åka någonstans och jag gillar det där med resandet visst är det målet man vill komma till men att sitta där på tåget och bara svisha förbi det är rogivande på något sätt.

vår lärare har även bokat flygbiljetter för hela klassen till Italien (champoluc) för våran kommande skidresa i Januari.

Inte att glömma den här veckna har vi ju haft halv 8 hos mig. Man blir bortskämd med att komma hem och sätta sig vid ett dukat bord och bli serverad trerätters. Palatset tog hem 2 platsen och brudarna i familjen (som de kallas) tog hem 1 placeringen med ett tema av hav. 

Jag lägger upp ite pics


 

   

Dessa skidor vill jag ha!


Ovido - Quiz & Flashcards