Snöblandat

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av snoblandat - 30 januari 2012 18:24

I pinkpark det är där jag hängt hela dagen.

Vi har nu inlett hopp och parkkursen som håller på tills på torsdag. Det är verkligen varit jättekul och lärorikt.

Har gjort saker som jag trodde jag inte skulle våga, men fan va bra det känns efteråt BIG SMILE!

Började i morse på de gröna enklaste hoppen och bara åka över för att sedan ta lite fart och skjuta ifrån så man får en liten luftfärd. Mycket som ska timas in, rätt mängd fart, blicken, positionen på skidorna, händerna framåt, skidorna lite lätt pekandes neråt.

Vi hoppade och våran instruktör stod brevid och kollade på, när vi samlades nedanför utbrister våran instruktör " Vem va de som höll på och dö där uppe?!" haha på ena hoppet så fick jag lite för mycket framåtvikt och skidspetsarna rakt ner i backen, de va skidspetsarna som tog emot först men på ngt sätt så lyckades ja ordna upp kaoset så jag föll iaf inte, men rädd blev jag, de hade kunnat blivit en riktigt faceplant där!

Vi fick sedan pröva på lite olika grabs, tex safety grab, man ska nudda med handen under skidan, det var inte lät altså.

Vi fick även pröva på 1 80 altså snurra ett halv varv, det var inte heller lätt men jag är på god väg.

På eftermiddagen gick vi över till de blåa hoppen som är lite högre, trodde inte jag skulle våga hoppa men det gick bra och det blev en så lättnad efteråt. Nu kan jag göra det om och om igen :D


Har precis ätit lite mat det blev kyckling och curryröra med ris  nam nam nam

Ovido - Quiz & Flashcards