Snöblandat

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av snoblandat - 26 oktober 2012 12:52

Ingen har väl gått miste om att det har snöat! varannan facebookstatus handlar om snö. Underbart.

Det var under lektionstid igår som det kom, alla blev helt lyriska och idag när jag vakna så låg det massa snö på backen.
Jag vet inte vad det är men det är en underbar känsla som infinner sig inom mig när det kommit snö.

Den gågna veckan har vi börjar med geografi, riktigt kul faktiskt. Fått lära oss mycket om våra landskap och eruopas huvudstäder. Mandarinernas tid är även här, eller satsumas eller vad det nu heter, de där små runda oranga goda frukten som bara skriker vinter!

I helgen är det en hel del som lämnar Orsa för andra ställen. Men vi som är kvar ska ta en tur till Stadium outlet i sälen, där det säljer billiga skidkläder, skidor, pjäxor m.m

Här är en jacka som jag såg på hemisdan som jag sååå gärna vill ha

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards